התלבטות - צהרון או מטפלת לילד בן 4

judith4

New member
התלבטות - צהרון או מטפלת לילד בן 4

שלום לפורום הנכבד, בו אני בעיקר קוראת, מחכימה ונעזרת, אבל לא כל כך כותבת, אשמח אם תייעצו לי בהתלבטות בה אני נמצאת. הקדמה - אני יחידנית אם לשלושה ילדים, בן גדול ששנה הבאה מתחיל גן עיריה - טרום חובה (יהיה כבן 4) וזוג תאומים שיהיו בני שנתיים בתחילת השנה, ויעברו לגן שהגדול מסיים אותו השנה. ההתלבטות היא לגבי הבן הגדול. מכיון שאני יחידנית אני נעזרת בבחורה העוזרת לי אחה"צ. השנה הגדול היה בגן עד 4, שהצהרון הוא בעצם חלק בלתי נפרד מהגן, והתאומים במעון. הבחורה שעזרה לי עד כה בין השעות 4-8 עומדת לסיים ואמורה להתחיל בחורה אחרת, שאיתה עלה הרעיון שתאסוף את הבן הגדול מהגן שמסתיים בצהריים, תיקח אותו הביתה, תבשל ארוחת צהריים, תשחק איתו וכו', עד שאגיע הביתה עם התאומים בחזרה. אני מתלבטת האם להעסיק אותה משעה 13:00 לערך ואז לא לשלוח את הגדול לצהרון בגן (שמנוהל על ידי המתנ"ס המקומי) או לשלוח אותו לצהרון. השיקולים בעד: יחס אישי, ארוחת צהריים ביתית (שגם יתר המשפחה תהנה ממנה), אפשרות לנוח קצת, סידור הבית באופן חלקי וכו'. השיקולים נגד: לא אני אוציא אותו מהגן, ומאד קשה לי פסיכולוגית עם זה, אני רגילה שאני זו שמגיעה לאסוף אותו מהגן. אולי הוא ישתעמם, יראה יותר מדי טלוויזיה (גם כך, בעוונותי, הוא רואה לא מעט טלוויזיה), העלות הכספית המוגדלת (למרות שנניח את השיקול הזה בצד). אשמח לשמוע את דעתכן, שיקולים נוספים בעד ונגד שטרם חשבתי עליהם ובכלל תובנות. תודה רבה.
 

ליאת +

New member
תלוי בילד

צהרונים בגני עירייה, בכללה גסה עד גסה מאוד, הם לא מציאה גדולה. אוכלים (אוכל לא הכי איכותי), משחקים מעט, צופים בטלויזיה (אם יש בגן), לעיתים יש חוגים שגם הם ברמה לא משהו. היתרון העיקרי של צהרון הינו, לטעמי, בחברת הילדים האחרים. יש ילדים חבורתיים שיטפסו על הקירות בבית ב"אחד על אחד" עם המטפלת ויהנו מלהיות עם "החבר'ה" מהגן עוד כמה שעות ויש כאלה שאחרי חמש שעות הבוקר בגן מאוד צריכים את השקט בבית, את האפשרות למלא מצברים, לבנות משהו מבלי שיהרסו להם, ולקבל יחס אישי. בגיל ארבע את בוודאי כבר יכולה לזהות אם הילד שלך נוטה לכאן או לכאן וגם לשאול אותו. אני מכירה ילדים שמתחננים להיות בצהרון, ואחרים שרק רוצים הביתה כמה שיותר. לגבי ההוצאה מהגן אני מבינה את ההרגשה שלך אבל קחי בחשבון שהצוות שאותו את תפגשי אחה"צ הוא צוות הצהרון - לא פוגשים את הגננת בשעות אחה"צ (אלא אם יש אצלכם יול"א- יום לימודים ארוך שאז זה סיפור אחר), כך שכל המפגש הזה אין בו כל כך ערך, בכל מקרה לא משהו שבשבילו הייתי משאירה בגן. העלות הכספית היא בהחלט שיקול. כמו כן הצהרונים הרבה פעמים מופעלים בימים הרבים שבהם מערכת החינוך שובתת או נופשת וזה מאוד נוח !
 

הילהל

New member
../images/Emo45.gif גם כאן צהרוני העירייה צולעים

אני מכירה לא מעט הורים שהתחילו עם הצהרון של העירייה וברחו ממנו מהר מהר. יונתן בצהרון פרטי טוב ואנחנו מרוצים וגם הוא. הוא אוהב את המקום, את האוכל, את החוגים (יתרון שיש שם חוגים ואני לא מסיעה אותו כל אחה"צ, ומהרגע שהצהרון נגמר יש זמן-משפחה נטו). וכמובן שלא התפשרנו על הבטיחות בהסעה. עבורו, כילד שזקוק להרבה חברה ומרחב זה עדיף ממישהי שתבוא הביתה (יש בצהרון שלו חצר גדולה עם מתקנים). וכמו שליאת+ כתבה, יש יתרון עצום בכך שהצהרון פועל בשביתות ובחופשות המוטרפות (סוכות, חנוכה, הימים שלפני חג פסח, יולי וחצי אוגוסט) בבתוספת תשלום שהיתה מכסה אולי שעתיים בייביסיטר אני מקבלת פתרון מ 7.30 בבוקר. גם העובדה שהוא בקייטנה שם עושה טוב לכולנו כי הוא במסגרת שהוא אוהב ושאני רגועה לגביה.
 

shani74

New member
פרט לשיקול הכספי

נראה לי שהמטפלת לוקחת בגדול. בעצם אלה השעות היחידות שהילד נמצא בהן ברשות עצמו, בוחר מה לעשות בלי תלות באף אחד אחר, זוכה לקצת שקט אם הוא מעוניין בו, ונח קצת. נראה לי שאלה שעות מאוד מאוד חשובות לילד, לגיבוש תחומי העניין שלו, הזהות העצמית והעצמאות שלו, וסתם לשלווה הנפשית שלו. לא נראה לי קריטי שלא תאספי אותו מהגן, אם את מקדישה לו תשומת לב בזמנים אחרים. אם את חוששת מעודף טלוויזיה - את יכולה לבקש ממנה להגביל אותו לכמות מסוימת של צפייה, ולדאוג לכך שיהיו מספיק דברים מעניינים אחרים בבית שהוא יוכל לעשות פרט לטלוויזיה (פאזלים, משחקים, ספרים, וכו').
 

irisgh

New member
כנ"ל, בפרט לגיל 4

סה"כ הוא די נוחת לבלאגאן. בשנה הבאה, כשיהיה בן חמש, רגיל יותר למסגרת ההמונית הספציפית הזו, ויהיו לו כבר יותר חברים בגן, ויותר מזה: הוא יהיה זקוק פחות למנוחת צהריים (גם אם הוא לא ישן, שקט בבית שונה מהאקשן בצהרון). ומסכימה גם עם ליאת. הילדים שלי די מטפסים על הקירות שעות רבות מדי בבית..
 

judith4

New member
תודה על תשובותיכן

ועדיין בטני כמרקחה מחוסר יכולת להחליט. כפי שכתבתן יש יתרונות וחסרונות, בגן הנוכחי הוא עדיין רגיל לישון, אבל בסופי שבוע הוא לא ישן בבית, הוא גם רגיל שאני לוקחת אותו (זה שלא אראה את הגננת, זה בלתי נמנע), וקשה לי מאד עם המחשבה שהוא צריך יהיה להתרגל (או אולי אני זו שצריכה להתרגל) שמישהו אחר יקח אותו, ואם היא תאחר ואם ואם (נכון, אני צריכה לבחור מישהי שאני סומכת עליה, טוב נו, זה גם קשה לי), ומצד שני הדברים שנאמרו פה על צהרונים, ידועים לי, ואם לא יהיה שינוי בצהרון אצלנו הוא גם לא הצלחה כבירה). טוב אמשיך למרוט שערות עוד לכמה ימים.
 

אפכל

New member
במצב של שלושה ילדים, אולי אפשר

שהבחורה שאת בוחרת תקח באחת את שלושתם ואז את חוסכת גם על הצהרון וגם עוד כמה מאות שקלים על כל אחד מהקטנים ואז העלויות כבר די דומות (נדמה לי). אם האופציה הזו לא נראת לך, באמת היתי מתחשבת באופיו של הילד. האם את חושבת שהוא זקוק לזמן רגיעה בין אחת לארבע או שמתאים לו יותר זמן חברה. מה אתם עושים בשעות אחה"צ גם נכנס פה לשכלול לדעתי. אם אלו שעות שקטות בבית, עדיף צהרון ואם אלו שעות בהן יש פעילות חברתית, הייתי נוטה להשארה בבית בשעות הצהריים. עוד שיקול הוא מערכת היחסית שלו עם אחיו הקטנים: האם הוא מתייחס אליהם יותר כחברים (ואז הצהרון פחות נחוץ) או יותר כתינוקות שמפריעים (בעצם גם במקרה הזה עדיף לו כמה שעות לבד). בקיצור נראה לי שבלבלתי אותך- הייתי בעיקר מתחשבת באופיו של הילד.
 

irai

New member
בחיים לא הייתי חושבת להעמיס על

בחורה מטפלת 3 ילדים קטנים כל יום. ממש לא נשמעת לי אופציה טובה. אני אישית הולכת ליישם את האופציה של גן עירייה+מטפלת חצי יום לילדה כאשר אחיה הקטן יהיה בגן עד 17:00. לא נראה לי שצהרון זה כזה להיט ונראה לי שחשוב שהילד ידע להיות בבית לבד ולהעסיק את עצמו. אני מתכוונת לדרוש מהמטפלת להגביל מאוד את הצפייה בטלוויזיה. העזרה בבית והבישול לילדים מאוד נחוצים לי (כמו כן גם סידור לאח קטן במידה ויהיה חולה),כך שאני אפילו לא שוקלת את האופציה של צהרון
 

judith4

New member
אכן האופציה של שלושתם ביחד כרגע אינה ישימה

שניים בני שנתיים ואחד בן 4 לא מתאים למטפלת. ואני כאמור ממשיכה להתלבט.
 

irai

New member
אני גם חושבת שהשיקול "יהיה לו משעמם בבית"

מופיע יותר מדי בימינו. זה מדהים אותי כמה תגובות של "לא משעמם לו בבית?" אני מקבלת עבור תינוק בן 11 חודשים שנמצא כרגע בבית ועוד לא רשום לשום גן.
 

judith4

New member
בצהרון זה תלוי מספר נרשמים

הבנתי ששנה שעברה היו כ-18 ילדים. והצהרון נכון לשנה שעברה לא היה משהו, כדברי אחת האמהות שדיברתי איתה, אבל יכול להיות שיחליפו את הצוות.
 
למעלה