ביקורת החריפה של הרב יעקב מדן:ראשי הציונות הדתית "מזיקים לביטחון המדינה" הרב נגד הקמפיין לאסור על הרמטכ"ל למנות בכירים לקראת פרישתו מצה"ל.

  • פותח הנושא ayb1
  • פורסם בתאריך

ayb1

Well-known member

הביקורת החריפה של הרב יעקב מדן: ראשי הציונות הדתית "מזיקים לביטחון המדינה"

הרב יעקב מדן כתב נגד הקמפיין שקורא לאסור על הרמטכ"ל למנות בכירים לקראת פרישתו מצה"ל. "מיטב קצינינו נרדפים על ידינו", כתב והוסיף: "צר לי שדווקא ראשי הציונות הדתית הם כוח החלוץ הנושף בעורפם של בכירי צה"ל ושב"כ. הם מזיקים בכך לביטחון המדינה".

ערוץ 7
  • 1 דקות

י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24, 12:59

הרב יעקב מדן
הרב יעקב מדןצילום: הלל מאיר/TPS


ראש ישיבת 'הר עציון' הרב יעקב מדן מתנגד למתקפות נגד האלופים שהודיעו על פרישה, אהרון חליוה ויהודה פוקס,
ותקף את ראשי 'הציונות הדתית' שמנהלים קמפיין נגד מינוי בכירי בצה"ל בזמן מלחמה.
הרב מדן ציין בטור שכתב ב'מקור ראשון' כי "חליוה היה קצין קרבי מוערך וטוב, שעמד לא פעם מול אש אויב בלילות עקובים מדם בגבול לבנון כדי שאנחנו נוכל לישון בשקט במיטותינו".
הוא הסביר כי "השלכת הבוץ הבלתי פוסקת לעברו שגויה מוסרית. היא גם עלולה לעלות לנו ביוקר כשאנשים מוכשרים וטובים יבקשו נתיב התקדמות אחר מהדרך כפוית הטובה בצמרת צה"ל".

על פוקס כתב הרב מדן כי "אפשר שהאלוף, בשל השקפתו, טעה בעמדה מחמירה מדי כלפי ההתיישבות היהודית ביחס להתפשטויות בלתי חוקיות של ערבים בבקעה ובמקומות אחרים.
ספק אם יהודה ושומרון זכו אי פעם לאלוף שניחן במעלות אלו בדרך בולטת כל כך. בהעזה הזאת ובכישרון המבצעי שנלווה אליה תרם פוקס תרומה בלתי רגילה לחוסנה של ההתיישבות ביהודה ושומרון", כתב הרב מדן.
הרב מתח ביקורת על הקמפיין נגד מינויים בצה"ל על ידי הרמטכ"ל. "זאת התנהגות שגם מבקרי צה"ל אמורים להבין שהיא מתאימה לסיום המלחמה, ולא לשלב הביניים הזה".

לסיום כתב הרב מדן: "לא זו העת לחילופי בכירים.

צר לי שדווקא ראשי הציונות הדתית הם כוח החלוץ הנושף בעורפם של בכירי צה"ל ושב"כ.
הם מזיקים בכך לביטחון המדינה, אך גם לעצמם".
 
למעלה